• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - جماد أول - 1446
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024

دوره آموزشی سواد رسانه و هویت دیجیتال در فضای مجازی

Media Literacy Training Course


توضیحات کارگاه آموزشی

برای همه ما پیش آمده است که هنگام چک کردن خبر در سایت های خبری و یا شبکه های اجتماعی، با خبری عجیب و یا حتی نزدیک به واقعیت روبرو شده باشیم و بدون آن که از صحت خبر اطلاع داشته باشیم، آن را منتشر کرده ایم. اما بعد از مدتی متوجه شده ایم که آن خبر شایعه ای بیش نبوده است! این شگرد شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی است که با توجه به نوع هدف و نیت خود، مطالب را تحریف کرده و منتشر می‌کنند و اگر بخواهیم درستی یا نادرستی خبری را متوجه شویم باید از سواد رسانه ای برخوردار باشیم. در این مطلب قصد داریم پیرامون آموزش سواد رسانه ای صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سواد رسانه ای چیست؟

سواد رسانه ای یا Media Literacy‌ با سواد های بصری، تحلیلی و اینترنتی در ارتباط می‌باشد. با پیشرفت و نفوذ روزافزون اینترنت و شبکه های مجازی، این سواد از جایگاه مهمتری برخوردار شده و کاربرد گسترده تری پیدا کرده است.

سواد رسانه ای، این توانایی را به افراد می‌دهد که تشخیص دهند، کدام شبکه و رسانه، خبر را تحریف کرده و یا با مطالب کذب ادغام می‌کند. در جامعه امروز ما، یک شایعه می‌تواند سراسر کشور را در سریع‌ترین زمان ممکن بپیماید و باعث بالا و پایین رفتن قیمت‌ها، کم و زیاد شدن منابع کشور و ایجاد تنش در فضای عمومی جامعه شود. شما به عنوان عضوی از این جامعه باید به سلاح سواد رسانه ای مجهز باشید، در غیر این صورت با شنیدن هر خبری ممکن است دچار هیجانات کاذب، سردرگمی و از کف دادن سررشته امور شوید.

 

چرا آموزش سواد رسانه ای؟

علاوه بر اهمیتی که داشتن سواد رسانه ای در زندگی فردی و کنترل هیجانات کاذب دارد، در روند پیشرفت سازمان و شرکت ها نیز موثر است و می‌تواند باعث شناخت فرصت‌های جدید و توسعه کسب و کار شود. اگر یک شرکت به الفبای سواد رسانه ای مسلط باشد، می‌تواند از بحرانی‌ترین شرایط، به نفع سازمان خود استفاده کند. این سازمان نه تنها سرمایه‌های خود را از دست نمی‌دهد، بلکه می‌تواند فرصت‌های سرمایه گذاری جدیدی را نیز کشف کند. از طرفی مردم نیز به سازمان‌های موفق بیشتر اطمینان می‌کنند. بنابراین آموزش سواد رسانه ای در کسب و کار شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. این سواد، برای استارتاپ‌ها نیز بسیار مفید خواهد بود، چرا که می‌تواند به آن ها ایده‌های جدید و راه حل‌های خلاقانه در زمینه گسترش بازار ارائه دهد. به صورت کلی سواد رسانه ای در ایجاد فضای ایمن برای کسب و کارها نقش بسیار موثری دارد و آن ها را در برابر اثرات تخریبی رسانه ایمن می‌کند.

 

مزایای کارگاه آموزش سواد رسانه ای

  • ارائه جذاب (تدریس صفر تا صد مباحث)
  • پروژه محور بودن دوره (انجام پروژه جهت تسلط بیشتر به موضوع)
  • منتورینگ (پشتیبانی منتور در صورت بروز هرگونه ابهام یا مشکل برای انجام پروزه)
  • کیفیت بالا، قیمت مناسب

 

دستاورد‌ها در انتهای کارگاه

فناوران شهر راز برگزار کننده کارگاه حرفه ای آموزش سواد رسانه ای ویژه کسب و کارها و سازمان‌ها، در بالا بردن سطح کیفی سواد رسانه ای در پرسنل سازمان‌های حساس و هدف رسانه، نقش به سزایی ایفا می‌کند. در این کارگاه، در ابتدا با سواد رسانه ای و شناخت رسانه و انواع رسانه و تبلیغات، به خوبی آشنا شده و در ادامه کارگاه، مواردی که در ذیل آمده است توسط اساتید مجرب، آموزش داده می‌شود.

  • شناسایی جایگاه رسانه در فرهنگ ها
  • تعصب در رسانه
  • آشنایی با مبانی دانش تبلیغات و به طور خاص تبلیغات دیجیتال
  • آشنایی با فناوری ارتباطات و اطلاعات
  • ایجاد مسئولیت رسانه ای
  • درک هدف نویسنده
  • نحوه اظهار نظر صحیح و مناسب در رسانه‌ها
  • شرایط اثربخشی بهتر یک رسانه
  • مصرف کننده هوشمند تولیدات و اطلاعات
  •  شناخت و توانایی تفکیک منابع اورجینال و غیراورجینال

در ادامه لازم به ذکر است که این کارگاه کاربردی، علاوه بر سازمان ها برای سایر افراد نیز کارآیی دارد و شما می‌توانید از آن در زندگی شخصی خود و تقویت مهارت های نرم بهره ببرید.

سرفصلها و کلیات

  • مقدمه ای بر سواد رسانه ای و شناخت رسانه
  • آشنایی با انواع رسانه و تبلیغات
  • شناسایی جایگاه رسانه در فرهنگ ها
  • تعصب در رسانه
  • آشنایی با مبانی دانش تبلیغات و به طور خاص تبلیغات دیجیتال
  • آشنایی با فناوری ارتباطات و اطلاعات
  • ایجاد مسئولیت رسانه ای
  • درک هدف نویسنده
  • نحوه اظهار نظر صحیح و مناسب در رسانه‌ها
  • شرایط اثربخشی بهتر یک رسانه
  • مصرف کننده هوشمند تولیدات و اطلاعات
  • شناخت و توانایی تفکیک منابع اورجیتال و غیر اورجینال

جزئیات و ثبت نام

    • مدت زمان: یک جلسه
    • پیش نیاز: اینترنت و لپ‌تاپ
    • مکان دوره: مجازی یا حضوری
چنانچه متقاضی برگزاری این دوره هستید، اطلاعات خود را وارد نمایید.

* لطفا نوع دوره مجازی و حضوری و همچنین خصوصی یا ویژه کسب و کار ها و سازمان ها را مشخص نمائید.

 


۱