• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
یادداشت؛

وب سایت های همیار خانواده در فضای مجازی

  • کد خبر : 653
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
وب سایت های همیار خانواده در فضای مجازی
با توجه گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در بین کودکان و نوجوانان، موضوع حضور آن ها در این فضا و مواجهه با انواع محتواها و سرگرمی‌ها در فضای مجازی یکی از دغدغه ها و چالش های مهم والدین و خانواده ها شده است.

از جمله روش های مدیریت فضای مجازی در خانواده استفاده از وب سایت های کاربردی می باشد.
در این مطلب قصد داریم ۴ وب سایت کاربردی را معرفی نماییم.

۱٫ وب سایت معرفی فیلم و انیمیشن چی خوبه:
این وب سایت با توجه به گرایش‌های خاص کودکان و نوجوانان در گروه‌های سنی مختلف و متناسب با جنسیت‌ آنها به پایش، گزینش و دسته‌بندی و معرفی فیلم و انیمیشن بر اساس رده بندی سنی کودکان می‌پردازد تا بهترین سرگرمی‌های سازنده و جذاب را برای رشد و شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان شناسایی و معرفی کند.

آدرس وب سایت: https://chikhoobeh.com

۲٫ وب سایت نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای:
رده بندی سنی بازی های دیجیتال در ایران با عنوان ESRA برای ۵ گروه سنی بالای ۳، ۷، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ سال تعیین شده است. این رده های سنی بر اساس خصوصیات جسمی-حرکتی، خصوصیات عقلی-ذهنی، خصوصیات عاطفی و اجتماعی تشکیل شده اند. برای بررسی رده بندی سنی بازی رایانه ای موردنظر خود می توانید به این وب سایت مراجعه نمایید.

آدرس وب سایت: https://esra.ircg.ir

۳٫ وب سایت چه بازی:
سایت «چه بازی» مرجع معرفی بازی‌های ویدیویی در ایران است که به همت معاونت نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای راه اندازی شده است. این سایت، دربرگیرنده تمام اطلاعات مورد نیاز والدین برای تهیه بازی‌های مناسب سن فرزندان است. با مراجعه به این وب سایت می توانید بازی های رایانه ای دلخواه خود را بر اساس رده بندی سنی پیدا نمایید.

آدرس وب سایت: https://chebazi.ircg.ir

۴٫ وب سایت مراقبت از خانواده در فضای مجازی SFP:
وب سایت SFP یا اپلیکیشن نظارتی ویژه والدین یک نرم افزار کنترل والدین با نصب بسیار آسان است که با نصب آن بر روی گوشی تلفن همراه فرزندانتان به شما این امکان را می دهد تا از راه دور فعالیت های فرزند خود از جمله گزارش تماس ها، پیامک ها، ارتباطات کامل شبکه های اجتماعی، اعلام موقعیت مکانی لحظه ای و… را تحت نظر بگیرید.

آدرس وب سایت: https://sfp.family

 

لینک کوتاه : http://shirazpr.ir/?p=653

فناوران شهر راز در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها